۱۳۸۷ بهمن ۲۷, یکشنبه

اخبار هفته


*شجاعت سیخی چند ؟

علی کفاشیان در مصاحبه ای گفته است " اشخاصی که معتقدند تساوی دربی به دلیل دخالت سیاسیون است توصیه می کنم که شجاعت داشته باشند و نام آنها را فاش کنند" البته منظور او این نبود که چون خودش شجاعتش را ندارد دیگران باید قبول زحمت کنند ، کفاشیان در ادامه گفت است " یعنی سیاسیون آنقدر قدرت دارند که یک بازی را به تساوی بکشند !؟" لازم به توضیح است که سیاسیون آنقدر قدرت ندارند بلکه اینقدر قدرت دارند که بازی را به تساوی بکشند .

کفاشیان گفت " اگر منظوراز سیاسیون سازمان تربیت بدنی است باید بگویم که هر دو تیم ( استقلال و پرسپولیس ) متعلق به سازمان است و سازمان دوست دارد که هر دو تیم پیروز شوند وی در پایان به صورت دره گوشی به ما گفت چون امکان برنده شدن هر دو تیم وجود ندارد آنها تساوی کردند .


*مهرورزی به زبان دولت

حسین انواری با کشف این نکته که مهرورزی دولت نهم مهرورزی است که تنها کسانی قادر به دیدن آن هستند که با ما دست اخوت داده باشند وی با این حرکت مشت محکمی به دهان کسانی که چیزی از مهرورزی دولت ندیداند زد . وی مشخص نکرد برای دیدن مهرورزی دولت نهم احتیاج به داشتن عینک است یا ذره بین و یا حتی کمی قوه تخیل


*دستوراتی از رئیس جمهور و مسئولیت هایی با دیگران

با توجه به این که وزیر نفت ( نوذری ) در یاداشتی گفته که واردات بیش از مقدار مصوب و بدون اجازه مجلس " به دستور رئیس جمهور و مسئولیت خودش " انجام شده است به نظر شما دستور بعدی رئیس جمهور چیست و با مسئولیت چه کسی انجام میشود ؟

الف - واردات لنز و ذره بینی که با آن بتوان خدمات دولت مهرورز را دید با مسئولیت و تایید وزارت بهداشت

ب- بخشیدن یک میلیارد دلار به شرکت نفت برای خرید عینک به تعداد کارکنان به طوری که بتوان با آن اقدامات مثبت دولت نهم را دید با مسئولیت خوش بینان نظام

ج- پرداخت وام های میلیاردی بلاعوض به کشورهای دوست برای نشان دادن میزان مهرورزی دولت نهم با مسئولیت مردم

د- نابود کردن کشاورزان داخلی با کاهش عوارض گمرکی واردات محصولات کشاورزی با مسئولیت کشاورزان خارجی


*پول نفت سر سفره های کارکنان شرکت نفت

موسی الرضا ثروتی افزایش 20% حقوق کارکنان شرکت نفت را غیره قانونی خواند و آن را مغایر با ماده 150 قانون برنامه چهارم و نظام پرداخت هماهنگ حقوق دانست و یاد آور شد دولت باید بداند که اقدامات خلاف قانون خلاف شرع هم هست !

البته ثروتی فراموش کرد بگوید که آن یک ملیارد دلار معروف صرف دادن پاداش به مدیران زحمت کش و خادم شرکت نفت شده یا نه ؟


*مجلس خادم دولت

سید فتح ا... حسینی نماینده مردم پاوه و اورامانات در اظهاره نظری فرمودند " دولت و ملت " در راس اولویت ها قرار دارند وی توانست با این کار مشت محکمی به دهان کسانی که همیشه در فرمایشاتشان می گفتنند دولت همان ملت است و ملت همان دولت است بزند ، او همچنان گفت که معاون پارلمانی دولت خیلی ماه است .

حسینی در ادامه گفت حفظ شان و جایگاه مجلس به عنوان خادم دولت مهم است و باید به دور از انتقاد و سوال از دولت باشد .


*متولدین ماه مهر

با توجه به این که واحد مرکزی خبر برای اثبات بحرانی بودن بانک های انگلیس از یک کارمند مستعفی بانک استفاده کرده است ، مشخص کنید در آینده از چه کسانی برای اثبات چه چیز هایی استفاده میکند ؟

1- از سوپور محل برای ناموفق بودن دولت امریکا در نظافت شهرهای این کشور

2 - از کارگرهای ساختمانی برای اثبات بحرانی بودن وضعیت مسکن در امریکا

3- از متولدین ماه مهر برای اثبات مهروزی دولت نهم

4- از نگهبان دمه در سازمان انرژی اتمی برای اثبات صلح آمیز بودن فناوری اتمی کشورمان


*یک نشریه خوب یک نشریه مرده ست

سردبیر روزنامه تعطیل شده مردم سالاری با بیان این نکته که دولت نهم فشار مستقیمی به مطبوعات وارد نمی کند کمی از گره های کور پرونده روزنامه سابق مردم سالاری را باز کرد وی در ادامه گفت مطبوعات باید از این آزادی ایجاد شده توسط دولت نهم برای اهداف از پیش تعیین شده ... ببخشید ! اهداف تعالی استفاده کنند .

نماینده مردم سمنان در مجلس گفت : مطبوعات نباید از خط قرمزها عبور کنند البته وی مشخص نکرد که میتوانند از خط های صورتی و آبی و سیاه سفید و یا خاکستری عبور کنند یا نه ؟

وی درادامه گفت که " سلیقه ها و جمع بندی ها و حزبی عمل کردن ها باید از مطبوعات حذف شوند " در این لحظه حضار گفتند " اگر جمع بندی ها سلیقه ای و حزبی نباشد چه چیزی باید باشد ؟ "

و او این چنین پاسخ داد " انعکاس اخبار خوب "

* با توجه به اظهاره نظر فوق و گفته آقای جوانفکر مبنی بر اینکه " اظهاره نظر در کشور آزاد است "

پیدا کنید تفاوت ها و شباهت های این دو اظهار نظر

1 - منظور اولی این و دومی آن است

2- اولی سعی میکند که واقعیت را نشان دهد دومی سعی در پنهان کردن آن دارد

3- اولی زیره فشار غیره مستقیم است دومی فشار دهنده غیره مستقیم است

4- تنها شباهت این است که هر دو فرمودند که مطبوعات فقط باید اخبار خوب منعکس کنند

#.

۲ نظر:

  1. tanzha toon zibast...yejooratyi mano yade ebrahim nabavi andakht.... sabke ishun minvisid....

    پاسخحذف
  2. سلام
    بله می دونم عزیز
    طنز ها جالبی می نویسین از این نشریه مرده خوشم امد

    پاسخحذف