۱۳۸۷ اسفند ۱۹, دوشنبه

مشاوره پزشکی هفته


مشاوره پزشکی هفته

با توجه به این که اخیراً اضافه وزن هم به کابوس هایمان اضافه شده است و بلاخره این مشغلهء کاری و زندگی ماشینی بهانه خوبی شده تا دور رژیم و ورزش رو خط خوش رنگی بکشیم بدین وسیله یک نوع برنامه روزانه را معرفی می کنم که با استفاده از آن می توانید بدون این که برنامه های روزانه تان مختل شود بدن را به افزایش کالری سوزی وادار کنید .

step 1 : هر روز صبح وقتی که از خانه به محل کار میروید یک روزنامه بخرید و هم آنجا در حالت ایستاده صفحه هات سیاسی و اقتصادی را با دقت بخوانید . با مشاهده تیتر هایی با این مضمون :
" مردم مشکل معیشتی ندارند " یا " یک میلیارد دلار گم شده است " یا " نقدینگی موجود در کشور باعٍث تورم نمیشود" یا "حساب ذخیره ارزی منفی 4 میلیار دلار است" یا " قیمت آب و برق و گاز سال آینده 3 برابر میشود " یا " قیمت بنزین سال آینده 400 تومان میشود" ! ) به میمنت و مبارکیً آمارها در ایران همیشه و با افتخار در حالت افزایشی است مثل : افزایش قیمت ها یا نرخ تورم که به آنها " عادت کرده ایم " ! البته اخیراً و به صورت مکرر شاهده چنین تیترهای هم هستیم : افزایش زیان دهی کارخانه های دولتی و افزایش نرخ بیکاری )
و خواندن آنها ، دچارافزایش ضربان قلب می شوید و به این ترتیب با افزایش هر 10 ضربه در هر دقیقه به طور متوسط 15 تا 20 کالری بیشتر از حد معمول می سوزانید البته اگر خوش شانس باشید با چنین تیترهای شادی هم روبرو می شوید :
" محمود احمدی نژاد سریال یوزارسیف را تعقیب می کند " یا " خبر خوش هسته ای 20 فروردین " با خواندن این خبرها هم [ که موجب جمع شدن عضلات صورت شده ] کالری بیشتری ( 25 تا 40 ) می سوزانید .
* لازم به توضیح است این روش به دلیل احتمال سکته در همان لحظات اولیه [ خواندن روزنامه] به افراد دارای ناراحتی قلبی توصیه نمیشود .

step 2 : بعد از ساعت کاری و قبل از اینکه به خانه بروید به فروشگاهی رفته و مقداری خرید کنید . بعد با شنیدن مجموع قیمت کالاها از فروشنده ، شما که مطمئن هستید چند قلم جنس آنقدر نمی شود ! خودتان قیمت هر یک را چک و مبالغ را جمع میزنید . سپس متوجه یک اختلاف چند صد ( ریالی) با قیمت گفته شده فروشنده می شوید . در آن لحظه شما خطاب به فروشنده می گوید : مرتیکه مگه سره گردنس ! چرا گرون فروشی می کنی ؟ بعد فروشنده در کمال خونسردی میفرماید : عزیز من شما نباید به قیمت مصرف کننده اجناس توجه کنید !
بعد شما می گید : پس من باید کدوم [ ... ] ببینم ؟ چند لحظه بعد شما در حالی به سمت خانه بر می گردید که علاوه بر خریدهایتان فروشنده یک بادمجان زیبا هم به شما هدیه داده است .
در این مرحله بدن شما برای ترمیم هدیه داده شده اقدام به کالری سوزی می کند که این عمل خود موجب افزایش کالری سوزی به میزان 50 تا 75 کالری در هر نوبت می شود .

step 3 : وقتی که در پایان روز کاری علاوه بر خریدها با هدیه ای مخصوص به منزل باز می گردید حدود ساعت ( هشت / سی دقیقه ) تلوزیون را روشن کنید در این موقع متوجه می شوید اخبار در حال پخش است ، شما که منتظر بخش ورزشی اخبار هستید یکهو می شنوید [با همان 2 عدد گوشی که در دو سمت سر مبارک قرار دارد] که مجری میگوید : با توجه به بحران اقتصادی در غرب و خدمات دولت مهرورز نسبت به تبدیل ایران به جزیرهء امن اقتصادی سرمایه گذاران آسیایی و اروپایی تصمیم به سرمایه گذاری در کشورمان گرفته اند .
در این حالت وقتی که برای جمع کردن فک تان از روی فرش با دستهایتان اقدام می کنید که آن را سر جایش بگذارید با به کارگرفتن ماهیچه های دلتوئید و سه سر بازو [ ترای پس ] به طور متوسط 20 تا 25 کالری می سوزانید .
نتیجه گیری اولیه : اگر می خواهید چاق شوید روزنامه نخوانید ، خرید نکنید و اخبار تلوزیون را نگاه نکنید !
نتیجه گیری نهایی : ظاهراً باید باور کنیم که باران از زمین به آسمان می بارد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر